Archiwa kategorii: Słownik SEO

Link building

Link building jest jednym z etapów pozycjonowania strony internetowej. Polega on na gromadzeniu linków przychodzących z innych serwisów internetowych do pozycjonowanej strony:

Linki do naszej strony www możemy pozyskiwać z:

  1. katalogów internetowych
  2. artykułów na innych stronach
  3. wpisów na forach internetowych
  4. wpisów w serwisach społecznościowych np: Facebook czy Nasza Klasa.
  5. Wymianie z zaprzyjaźnionymi stronami www.

Skuteczność pozyskanych linków zależy od słów kluczowych zawartych w tych linkach tzw anchorów.

np: <a  href=”http://www.rabanet.eu/„>Pozycjonowanie</a>

gdzie słowo Pozycjonowanie jest anchorem i powoduje wzrost pozycji strony www.rabanet.eu na frazę pozycjonowanie

Filtr strony w wyszukiwarkach

Filtr strony www w wyszukiwarce jest rodzajem kary nakładanej na serwis www. Kara polega na przesunięciu serwisu w odległe miejsca w wynikach wyszukiwania, lub usunięciu z wyników wyszukiwania pojedynczych podstron. Karę taką możemy otrzymać min za:

  1. przesycenie strony słowami kluczowymi
  2. zbyt dużą ilość linków przychodzących z jednym słowem kluczowym
  3. stosowanie metod BHS

Aby uniknąć filtrowania naszej strony należy rozważnie przygotowywać treść i prowadzić link building.

Ban

Ban jest to forma kary stosowanej przez wyszukiwarki internetowe ( i nie tylko ) polegająca na usunięciu serwisu z organicznych wyników wyszukiwania. Google stosuje takie kary dla witryn, które stosują Black Hat Seo techniki wykorzystujące np: kupowanie linków pozycjonujących na dużą skalę, lub umieszczające systemy wymiany linków.

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie jest długotrwałym procesem składającym się z kilku etapów. Celem pozycjonowania jest zdobycie jak najwyższych pozycji w rankingach wyszukiwarek na wybrane słowa kluczowe.  Firma Google określa wytyczne odnośnie zasad jakie powinny być przestrzegane podczas procesu tworzenia strony internetowej.  Wytyczne firmy Google traktowane przez większość firm zajmujących się pozycjonowaniem traktowane są jako podstawę działalności. Niemniej nie stanowią gwarancji osiągnięcia wysokich pozycji. W tym kontekście możemy mówić, że nie istnieje realnie możliwość wypromowania strony www zgodnie ze wskazówkami Google.

Firmy SEO stosują wiele technik  prowadzących do osiągnięcia wysokich pozycji swoich klientów:

Techniki White hat SEO uważane są  za bezpieczne dla serwisu docelowego i uwzględniają wskazówki przekazywane przez firmę Google. Niemniej część działań w ramach White SEO nie jest zgodna z wytycznymi ale jest tolerowana przez wyszukiwarki, ponieważ stanowi źródło dochodów wielu serwisów internetowych ( Kupowanie linków na innych serwisach). Proces pozycjonowania technikami wykorzystywanymi w White SEO jest zwykle dłuższy i kosztowniejszy.

Techniki Black hat SEO uważane są za techniki bardzo skuteczne i niebezpieczne. W  BHS min:  stosuje się systemy wymiany linków , kupowanie linków na dużą skalę, spamowanie for internetowych , serwisów społecznościowych, blogów. Techniki BHS  są bardzo skuteczne. Niemniej w sytuacji wykrycia przez wyszukiwarki stosowania takich technik strona docelowa otrzymuje tzw Ban lub filtr.

Gdy myślimy o swoim internetowym biznesie w kontekście inwestycji długofalowej, dbamy o jakość swojej marki, powinniśmy unikać BHS, pomimo pokusy na szybkie rezultaty.

PR czyli Page Rank

PageRank – metoda nadawania indeksowanym stronom internetowym określonej wartości liczbowej oznaczającej jej jakość. Przedział stosowanych wartości to 1-10.   Wprawdzie nie jest znany algorytm stosowany przez firmę Google to dotychczasowe testy wskazują, że wartość serwisu i jego PageRank uzależniony jest od ilości i jakości stron linkujących do strony docelowej.

Wiadomo również, że wysoki PR nie ma bezpośredniego przełożenia na rankingi w wyszukiwarce Google. Niemniej jest on nadal ważnym czynnikiem poziomu zaufania wyszukiwarki. Z tego powodu powinno się zwracać uwagę na pozyskiwanie linków ze stron z wysokim PR