katalogi-icon

Rozpocznij pozycjonowanie serwisu od katalogów.

Twoja strona internetowa jest już gotowa na pozycjonowanie ? Czas zdobyć linki pozycjonujące. Najlepszym i bezpiecznym sposobem jest dodanie młodej strony www do katalogów internetowych. Co zyskamy dzięki katalogowaniu? Przede wszystkim obecność naszej witryny w katalogach o dużym wskaźniku PR i TR zapewni wysoki poziom zaufania wyszukiwarek do naszej strony www.    Zanim rozpoczniesz cały proces zweryfikuj jeszcze raz punkt po punkcie czy wszystkie elementy są dopracowane. Przeprowadźmy wstępny nazwijmy to audyt wewnętrzny strony www

1. Wybraliśmy słowa kluczowe najchętniej wpisywane przez internautów i bezpośrednio związane z naszą działalnością

2. Stworzyliśmy treści zawierające wybrane  słowa kluczowe  i umieściliśmy je na odpowiednich podstronach serwisu.

3. Zoptymalizowaliśmy meta tagi serwisu. Przypominam najważniejszym tagiem, którego układ powinien wyglądać następująco:   <title>Produkt usługa – nazwa firmy</title>.

4. Dla spokoju możesz sprawdzić jeszcze poprawność walidacje kodu html. Jak pisałem wcześniej w mojej ocenie poprawność kodu nie ma żadnego przełożenia na pozycje strony www.

Wróćmy zatem do katalogowania czyli pierwszego etapu pozycjonowania  strony internetowej.

1. Musimy zdobyć listę wartościowych katalogów z wysokim PR

Proponujemy stronę http://www.katalogiseo.info/, która jest dobrym źródłem informacji o katalogach. Na początku wybierzmy te najbardziej znane typu katalog.gazeta.pl czy katalog.onet.pl itp. Potem dodawajmy sukcesywnie do następnych katalogów z listy.

2. Jak dodawać do katalogów stronę internetową.

  •  Najistotniejsza jest nazwa strony. Powinna ona być słowem kluczowym, pozycjonowanej przez nas strony www. Niestety część z katalogów nie przyjmuje w tytule słów kluczowych tylko np: nazwę firmy. Nie należy się tym przejmować. Jeśli właściciel katalogu z dużym PR wymaga podania w tytule nazwę firmy to i tak link ma dużą wartość
  • Wpisz słowa kluczowe, an które chcesz pozycjonować swoją stronę. Nie mają one żadnego bezpośredniego wpływu na nasze pozycje. Zwykle służą wewnętrznym wyszukiwarką katalogów do prezentowania dokładniejszych wyników w katalogu. Wpisywanie 100 słów kluczowych nie ma dla mnie najmniejszego sensu. Zawsze dopasuj słowa kluczowe do aktualnie wybranej w tytule frazy.
  • Przygotuj unikalne opisy. Zadania co do opisów i ich unikalności są podzielone i częściej na ich unikalność zwracają uwagę moderatorzy katalogów niż Google. Niemniej żeby sobie zaoszczędzić późniejszej edycji różnicuj treść opisową twojej witryny. Pamiętaj również, żeby opisy nie były zbyt krótkie i nasycone słowami kluczowymi. Oczywiście opisy muszą być poprawne gramatycznie.

Reszta jest banalnie prosta więc nie ma potrzeby jej opisywania. Gdy rozpoczniesz katalogowanie staraj się systematycznie powiększać dzienny limit wpisów tzn pierwszego dnia dodamy stronę do 5 katalogów podobnie 2,3,4,5. Szóstego dnia zwiększ liczbę do 8 katalogów itd.  Pozwoli to symulować naturalny przyrost linków do twojej strony.

Unikaj automatów na początku swojej przygody z katalogowaniem i pokus dodania strony do 1000 katalogów jednym kliknięciem. Nieumiejętne posługiwanie się takimi programami może doprowadzić do filtra lub bana twojej strony.

Przykładem typowego katalogu stron internetowych jest nasz o nazwie Konin Prezentujemy w nim firmy i instytucje z obszaru byłego województwa konińskiego i promujemy lokalne firmy na zapytania związane ze słowem Konin.